onsdag 31 oktober 2012

Skittisdag

Värsta dagen ever fucking made.

Stress och panik med allt och alla. Same old.
Seen, mitt i detta s bestämmer sig en treåring för att hoppa över boxkanten. Hon är så dum att hon inte ens lyckas ta sig helt över, utan fastnar halvvägs i ljumsken och blir hängande med bakbenen i luften.
När jag ska gå fram i hennes panik, kastar hon sig mot mig med tänderna före och hugger mig så hårt i magen att jag tappar luften och hamnar i en liten (stor) hög på stallgolvet.

Som tur var var jag inte själv utan hade stallrenoverarna på plats och hovslagaren så vi alla kunde med enade krafter lägga linor om benen och jag fick masa mig fram till skallen igen och dra henne runt, över boxväggen alltså så hon hamnade på sida i stallgången. Sen reste hon sig upp med ett blödande ben, men såg ut att kunna gå.

Ovanpå detta så visade det sig att vi hade haft besök under natten, inbrott. Några sadlar och lite träns stulna. Fy fan. Dock fångades de på kamrerna i stallet och vi hoppas att vi kan få tillbaka sadlarna, eller åtminstone sätta dit dom. Meen, som med allting annat så tar ju saker och ting en väldigt tid. MÖÖÖH. Tänkte jag då.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar