söndag 21 oktober 2012

Bakåtplanering för tävling

Upp i ottan. Planerat att möta Ida och Petra i Tomelilla 7.45. Det tar ca en kvart att köra från Smedstorp med släp tll Tomelilla. Det tar 1 h om allt går smärtfritt att lägga ut hö, slänga på täcke och släppa ut de andra 18 hästarna. Det tar 5 minuter att borsta och lasta. Det tar 9 minuter att snooza, 10 minuter att klä på sig och koka kaffe, 5 minuter att bråkas med killi och jag är alltid sen så räkna en kvart extra. Ställde klockan på halv 6. Sprang som en gnu fram och tillbaka i mörkert med hästarna. Kom två nya unghästar igår som jag släppte ihop med några andra på det stora fältet. Som ttur var gick det smärtfritt.

Alla hästarna skötte sig och jag älskade dom.

Mulle och Päran visste att något var på g så Mulle åt det snabbaste han kunde, drack 14 liter vatten och stod blixtstilla när jag gjorde en 1 minutersborst. (Jag badade dom igår) Päran gjorde sin vanliga rutin, småstegrade i boxen, smååt sakta och gick fram och tillbaka när jag borstade. Ooo yes, de är lika laddade som jag. Tog de i varsin hand och marscherad mot transporten. Smackade in Päran, gick in med Mulle och gick bak och stängde.

Älskade dom igen. De vet när de ska uppföra sig.

in med Killi i bilen, glömde antaglien låsa huset men iväg kom vi.

Hämtade Ida, bara en kvart försenad. Körde mot Skabersjö. GPSen på telefonen sög, jag försökte hita på egna vägar och vi körde fel. Jaja. Kom fram. Visade sig att jag inte hade läst ryttarmeddelandet där det stått att tävlingen började 8 och inte det vanliga 9 som de alltid annars gör. HEHE. Typsikt mig. Typiskt typiskt mig.
Ringde till Petra. Jaja, sa hon bara, du gillar att ha noll koll, det är din grej, se nu bara tll att leverera och sluta gnäll. Sagt och gjort. Ut med hästarna, veterinärbesiktiga, sadla och fixa båda, stoppa tillbaka en i släpet och sen rida. Päran först.
Rev en och då blir han livrädd och sprang in i nästa och sen gjorde jag en volt innan trekombinationen och sen hoppade vi resten. Hm. Men början av banan var ändå rätt bra och ja. Inte så nöjd precis, vi kan bättre.
Mulle skitfin. Kom intill hoppade upp, jag var kylig. I like it. ett pet, på ett räcke med vattenmatta precis ut tilll läktaren, reste sig en tanta precis så Mulle skyggade en halvmeter och tappade ett ben, annars bra. Nöjd med Mulle.

Sen körde vi hållet om Staffanstorp hem. 

Ida varit och besiktigat Mr Pär

Mulle meck påväg mot ettan

Avskrittning

"Det bästa med att tävla i Skabersjö" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar