måndag 8 oktober 2012

Flitiga Lisa

Eftersom jag varit slö och trött igår så var jag pigg och utvilad och på g idag. Bestämde mig för att rida alla hästar som går att rida och tömköra resten (typ den som inte är inriden)

Lät de 6 hästar som står i tävlingsstallet bli inne.
Sillens box har för övrigt fyllts av ett sto på 5-år som antagligen redan är såld igen, men iaf, hon kom i onsdags eller torsdags tror jag.

Satte fart, började rida. gjorde samma övning som "tanterna" (förlåt, vet inte vad jag ska kalla er) hade gjort i  lördags. Härligt. Hästarna lydde, mina ben var på g och red som satan.

Affe var här och hängde, som han har gjort till en trevlig vana, och vi fixade lunch, sen fortsatte jag rida, mockade etc. Dock tar det sin lilla tid att mocka 10 boxar, rida 8 hästar och tömköra en. Och hinna äta emellan.

Fast jag klagar inte, tycker ändå det är härligt. Sådana här dagar är egentligen de bästa, när jag slipper åka någonstans, inga tider planerade utan bara vet att det är hårt arbete som väntar. Många fina hästar att rida, pausa med lite mockning så armarna också får sin träning och sen in och däcka stenhårt. I like.

Lyckades även ta mod till mig att rida Radda, en treåring som jag hade på inridning i våras och som nu kommit tillbaka för vidarutbildning. Dock är han ju inte riden sen han åkte härifrån sist, dvs i maj.
Har longerat och tömkört honom lite. Och idag så provhängde jag lite, provsvingade med benet och sen smög jag upp. Väl uppe var det bara att rida. Gutt. Nöjd med mig själv, bra etablerad inridning.

När jag precis kommit in och börjat laga mat vid 20-snåret så ringde telefunken. Ny inridning (e Callahan) på ingång. Hade strött en box, men sen nästan glömt att hon också skulle komma. Jag fick lite dåligt samvete när jag frågade Ullis, som äger hästen, om hon klarade sig själv, vilket hon svarade glatt japp på. Och det verkade ha gått snabbt och smidigt för sen kom hon in med lite förmaningar och varningar etc ang hästen. Drack ett glas vatten och gav sig iväg igen.

Såå, ytterligare en häst. Jäklars i havet. Här ska jobba.

Radda från 3-årstestet

Indra  e Callahan, (dock är bilden tagen några dagar senare)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar