onsdag 10 oktober 2012

Skogstur

Elin var här och red med mig igår. Glad att jag lärt känna henne. Hon är rolig och lättsam och på på det mesta. Vi satsade på rida ut dag. Det regnade småspik hela förmiddagen, men framåt halv 2-2 så var det åtminstone uppehåll.

Först fick Mulle och Sofie sig en tur och sedan Flight och Sivan.
jag var så nöjd för jag hade hittat en mysig skog (på Österlen!)
Dock innebär den att man först måste ta sig förbi cementgjuteriet, genom hela byn, över järnvägen och vidare.

Hästarna skötte sig över förväntan och vi hade en supermysig dag.


Tiiiiills idag
Körde upp en bil på gården, ur kom en gubbe som presenterade sig.Han kom från idrottsföreneingen och de misstänkte att någon från denna gården hade ridit på deras motionsspår. Grusvägar tänkte jag lite osäkert? och efter en snabb övervägning med mig själv om jag skulle göra som jag brukar, bli förbannad, hävda mina rättigheter och göra klart att jag gör som jag vill, eller om jag skulle spela snäll och inte skaffa mig ovänner så bestämde jag mig för alternativ 2. (wow)

Var lugn, sansad och trevlig. Även när han sa att man fick backa ut kusen i skogen om den skulle bajja eller ha sådana påsar under svansen. Jag skrattade inte ens, bara nickade förstående.
Sjukt många vuxenpoäng samlade jag där. Kändes bra.

Dessutom lovade gubben att visa mig vart man kunde gåå för att komma till skogen och vlka stigar som var okej och inte. Härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar