söndag 7 oktober 2012

Tantläger lördag

När jag vaknade 06.00 så visste jag inte om jag hade hunnit somna eller inte. Ingen bra känsla.
Smög ner, såg lite rester från en bra kväll. Ut i stallet. Fodra alla hästar. Släppa ut mina och börja mocka.
1,5 h senare kom Helena ut och hjälpte mig med resten av stallet. Resten låg inne och sov.

09.00 frulle. Mackor, kex och massa pålägg. vi åt så det nästan stod från öronen. Och därefter ut till hästarna. Efter öveervägade hade jag delat upp hoppningen idag till två grupper istället för en. För att alla skulle få ut så mycket som möjligt av passet. Passets upplägg var en fortsättning på gårdagen, rakriktning, hindersökande, räkna galoppsprång och komma väl ur svängarna.
Båda grupperna skötte sig utmärkt. Såklart. Kanske överrasknade bra med tanke på den sena kvällen och den antaligen inte så jättebra sömnen.

Efteråt drack vi lite kaffe igen och alla fick tips och råd med sig hem om vad de skulle träna vidare på.

Hoppas alla var nöjda och glada, jag hade iaf en mycket trevlig halv helg och göra gärna om detta upplägg.

Men sen var det powernap i några timmar innan jag orkade ta tag i att börja rida mina hästar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar