torsdag 4 oktober 2012

Akilla som gårdshund

Grymt inspirerad från gårdagen. Taggad, peppad, nu jävlar!

Rida, mocka, släpa hästar, släpa mat. Same old same old.

Trimmade Päran rejält och han blev helt galet fin. Longerade Flightan och Sivan bara. Siv slet sig. Score.
Flight var också taggad. jagade Killi och hann ge henne en framhov i sidan innan jag fick honom till att lyssna på mig. Hon får dock skylla sig själv som tror att alla hästar är hundar och att de vill leka med henne.

Annars är Akilla nöjd med livet här. Det märks på henne. Hon strosar rundor, har alltid koll på var jag är, följer med in när jag går in, följer med till ridhuset när jag ska rida där, men sen går hon en tur själv sticker dock in näsan emellanåt som för att kolla att jag inte rymt.

Akilla älskar att trigga Siv. Siv är rättså lätttriggad och sparkar gärna efter Akilla om hon blir provocerad, något som Akilla tycker är rolgit och hoppar vigt undan som en lek.
Fast jag blir nojig, jag har inte råd med skadade djur.
Akilla gillar inte Mira (ja, katten fick heta det) Mira gör henne svartis.

Akilla gillar att skrämma lektionsbarnen, skälla och vifta på svansen samtidigt. Sen kommer hon nöjd till mig och berättar att även idag fick de sig en blåsning.

Sena kvällar och tidiga morgnar gör Akilla morgontrött och då ligger hon helst kvar i sin bädd även när jag ropar och frågar om hon ska med ut. Mest fnyser hon till svar och låtsas inte höra. Då är hon pigg och vaken vid kafferasten och då följer hon med sedan.

Det är härligt att ha en hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar