torsdag 4 oktober 2012

Träning i Mjällby


 eller typ mjällby. Ovanför Sölvesborg iaf.

Har inte tränat på ett tag allting annat tar sin lilla tid, tyvärr blir det bortprioriterat, men igår blev jag så sur på mig själv för att jag kanske gör så som jag absolut inte vill, glömmer bort målet och syftet. Ringde Björn som, som alltid, är supersnäll och trevlig och vill hjälpa till och ställa upp. Jag kunde komma dagen därpå, dvs idag, efter hans vanliga träningar.

Bestämde mig snabbt för att ta med Sivan och Flight. Siv för hon är den jag verkligen behöver mest hjälp med i hoppningen eftersom hon har så jäkla många egna ideer och Flight för att med honom behöver jag inspiration att kunna rida hemma, han är ibland så okomplicerad at than nästan blir tråkig.

Övertalade (dvs frågade en gång) Ida att hänka. Bästa sidekicken ever. Sadlade Sivan här hemma för att slippa tjafs där uppe och för att Ida skulle slippa hänga som en vante efter när jag försökte sadla. Ja, kanske att undvika diskussioner och övning, men vi är inte där än, det kommer.

Övningen idag var framhoppning på vattenmatta i långsamt tempo, sedan hoppa mindre banor och hela tiden bara sträva efter att få bra språng. Att hästen skulle hoppa upp sig. Sivan har ju en tendens att springa alldeles för mycket och det blev lite tjafs innan hon vant sig och jag vant mig och vågade var tllräckligt kall. I slutet gjorde hon flera riktigt fina lyror.
Björn tycker att jag ska fortsätta på samma vis, aldrig låta henne rusa på, sitta kvar, mjuk i handen, ja, allt det där.

Flight var fin.
Han är alltid fin.
Fick lite tips med honom, typ böja lite mer, öva p åatt ligga kvar lite bättre inför hinderna, då jag tidigare mest låtit honom galoppera på så länge han inte rusar eftesom han som bebbe alltid tog ett steg för mycket. dock, som Björn sa, så var han kanske inte tillräckligt stark innan, men är det nu.
Och jag håller med honom, dåliga ursäkter är det värsta jag vet, rid och var tyst. ;)

Awesome att träna iaf.
Blev glad och längtade hela vägen hem efter att få rida nästa dag.

Hemma, 23.30, lasta av, fodra, däcka i sängen. Slönt. 

..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar