måndag 22 oktober 2012

Sadelprovning

Tillsammans med några elever och inackorderingar så ordnade vi ut en sadelutprovare idag.
Jag vet egentligen inte om jag tror så mycket på sådant. Alla har sina olika teorier, precis som med allt inom hästvärlden.
Det mesta anser jag vara logiskt och att man kan tänka själv och lära sig de där grundläggande sakerna.

I vilket fall så gillade jag faktiskt den här tjejen. Inget knussel, inget pracka på dyra sadlar utan hon kollade på de sadlar jag har, på mina olika hästar och sa vad hon tyckte.
Och det bästa var att hon tänkte likadant som mig, de sadlar som jag ansåg passade på hästarna ansåg hon likadant, skillnaden är att hon har utbildning och jag är hittepå.

Men, eftersom att jag i veckan sålde min ena sadel, (Stenbergen) så behöver jag ändå en till.. och om.. hoppas hoppas.. jag får sålt någon häst eller kanske mina stövlar eller något så har jag råd att köpa en lite dyrare (för mig) sadel. Och kanske en som passar mina sju mil långa ben. (För det gör egentligen ingen av de jag har)

Sen tycker jag egetnligen det är rätt sjukt att folk lägger fler 20.000 på sadlar.. kan faktiskt inte motivera det.. kanske om jag haft några 20.000 över.. annars tycker jag att träning är en bättre investering. :)

Men iaf..
Så, nu önskar jag mig en prestige 35 i bomvidd, 18 tums, med +2 kåpor. Om någon har en sådan som ligger så paxar jag den.
Fast jag klarar mig med en mindre snygg än denna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar