onsdag 19 september 2012

Snickar-Janne

Fixartagen idag. Snyltat till mig lite spik från Martin, fanns skruv i verkstaden, drog på mig meckarbyxorna efter jag ridit några hästar på morgonen och fixade saker som behövde fixas. Kände mig odödlig och beundrade mig själv för att jag faktiskt klarar sådant meck, som jag jämt fått höra, "att töser inte klarar av". Vem behöver en man tänkte jag för mig själv, jag kan både snickra, bära saker och vara glad ändå.

Fel                                                                                  Rätt

 fel                                                                                       Rätt

Jag ritade dessutom ritningar och skickade in till länsstyrelsen, hann rida en del, vara på boan, bli fotad till tidingen med LRKK och umgås med Simona.
Riktigt produktiv dag.
Som sagt, kände mig odödlig, tills..
Jag körde ner i ett hål med vattentanksgrejsemojsen och sen stod han där. Fail. Kunde varken tömma eller rubba den. (fick senare reda på att den vägde 500kg halvfull så det var kanske inte så konstigt.. )

Ooops... 

...men 500 kg klarar inte en karl heller att rubba, det krävs ju ett fotbollslag typ.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar