torsdag 13 september 2012

Blomkrukor

Gick här hela eftermiddagen och petade med saker, ni vet så som man gör när man har en gård att ta hand om. Peta lite där. Plocka lite här. Försöka låtsas som att man vet hur portarna i halmladan funkar när fodergubben kommer med foder. Spela cool. Hitta döda möss i en fodervagn. Prata i telefon. Packa upp lådor. Andas hästluft. Ha rejs med Killi. Ja, ni vet allt det där som man måste göra. 

Det går en grusväg genom gården, grusvägen leder till tre saker; 1. grannen. 2. vattenverk 3. Åkrar. 
Idag nyttjades åkrarna genom att en gubbe körde med en tralle och två enormabalvagnar här fram och tillbaka. En vända så missbedömde han infarten till "min gård" och körde ner ett cementrör gjort för blommor. Ajabaja. Upptäckte det när jag var ute för att dra in hästluft och bestämde mig naturligtvis för att jaga honom. Så, nästa gång han kom, sprang jag ut på vägen, stoppade honom, pekade och undrade om han sett. icke. Han fick mitt nummer och lovade säga till sin arbetsgivare. 

Senare ringde det en trevlig man som förklarade vem han var på grov skånska. Han hade hästar själv. "Di e ente inridna har ja fårr mi, men ja brugar gå ud litta po kvellen å klabba lid po di" :) 
De lovade att fixa röret till mig och jag erbjöd honom att han gärna fick komma hit och klappa på mina hästar också om han ville. 


Fel

Rätt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar