lördag 29 september 2012

Mästaren på besök

Wille som, tillsammans med Ida, varit min partner in crime hela sommaren är saknad big time och därför blev jag glad när han ville komma hit och hänga en fredag-lördag. Ida kom också och vi tränade lite, fixade med morgondagens pay and jump, de red varsin av mina hästar och sen pratade vi skit och spelade spel hela kvällen. 

Dessutom hann vid med att ta in hästarna alldeles för sent så att det var beckmörkt och Maggan sprang rätt över mig och ut i natten, efter det hängde två till på och sen var tre hästar typ borta. 
Jag orkar aldrig få panik eller bli stressad över sådant längre. Shit happens. 3 hästar mer eller mindre.. Nä, men snarare de lär ju inte springa till skogs och aldrig komma igen.. och skulle de göra det så är de ju ändå dumma i huvudet. Iaf, vi lyckades få in nummer 4 från hagen och sedan kom också nummer tre och nummer två och ett sprang ett varv innan de stannade på gödselplattan. I varje fall så blev jag så otroligt stolt occh nöjd över Wille och Ida som inte heller får panik eller blir stressade, utan de vet att man aktar sig först och främst och fångar hästar i andra hand. Springer någon häst okontrollerat emot en så låter man arg och viftar och flyttar sig istället för att tro man kan spela hjälte och fångar den. Som när Sivan kom ingalopperandes i stallet så sa det bara swish och både Ida och Wille hade försvunnit till bra ställen. Skitbra. Man kan verkligen lita på dom. 

Sen att de dessutom sitter och gör perfekta galoppfattningar på tre nummer för stora hästar får mig också att flina och klappa mig själv på ryggen inombords. Nice. 

Limbo när Jankan fick jobba inför pay and jumpen

Ida är grym

Killi nöjd att få hänga med Wille

.
.. sen var vi riktigt trötta.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar