tisdag 25 september 2012

Det bor ett lik i ridhuset

...eller bodde.

Fått ridhuset nyharvat och fint och då jag lyckats få igång bevattningen där så missbrukar jag den en massa och vattnar hela tiden mest för att det är roligt.

Skulle fira till det och bygga en flådig bana innan mina lektioner. Släpade ut hinder och bommar och som vanligt så var Akilla med och "hjälpte till". Bommarna finns i små dörrar i sargen och Killi var jättenyfiken särskilt vid en dörr, tillslut kunde hon inte hålla sig längre och pressade sig in i det trånga utrymmet för att nöjd i hågen komma ut med en present hon glatt överräckte till mig. En platt, mumifierad katt. Rent torr som fnöske var den, men morrhåren satt kvar och man såg precis hur den sett ut. Fy fan vad äcklig den var.
Gabbi, som skulle rida lektion sen och hjälpte till att bära hinder, offrade sig, hämtade grepen och la katten i skottkärran. Killi blev naturligtvis förolämpad och hämtade den igen.  En tass mindre blev den (som nu fanns i Killis mage) men så fick den vara ifred och fick senare en begravning i gödselstacken med tillhörande psalm på latin. RIP mumie-katt.

Tlött katt

3 kommentarer:

  1. Spännande! Man borde kanske komma ut till dig och göra ett fotoprojekt.....

    SvaraRadera
  2. Du är välkommen, dock kan jag inte utlova flera lik..

    SvaraRadera
  3. Du får va med om mycke du,.. :)

    SvaraRadera