söndag 23 september 2012

Det där med att inte äga alla saker man behöver

Helg igen.
Tiden flyger.
Ida kom igår. Vi meckade lite och sprang rundor, åt burgare till middag, pratade hästar halva kvällen och somnade sen.
Dimma på morgonen är skönt. Titta ut genom fönstret, se stona med föl som går och betar. Komma ut i stallet, mötas av gnägg. Härligt, ge kraftfoder, köra ut hö och släppa ut. Gå in, sätta på kaffe, njuta.

På dagens schema stod det försöka göra bättre iordning i sadelkammare och hem. Projekt flytta tränshängare från punkt a till punkt b, dvs från en sadelkammare som jag inte vill använda till en sadelkammare jag vill använda men behöver fler hängare i, visade sig vara svårare än beräknat.
Vi fattades en sådan 6-kantig mojäng att skruva ut skruvar med, så vi åkte till den lokala järn(?)handeln. 2 gubbar som stod och plockade där inne, de hittade en mojäng som jag möjligtvis kunde sätta i borrmaskinen och få ut dom med, någon handgrej hade de inte. Hem. Visade sig att borrmaskinen var urladdad, men det spelade ingen roll för mojängen var för stor. Iväg som en rallybil till Lunnarps djur och natur. Där säljer de tydligen bara grejor för djur och natur och bla bla bla bla, ni fattar själv, hela dagen gick till att leta efter en möjäng som inte fanns någonstans. Ville låna en av Martin, men då erbjöd sig affe att låna en av Martin så sen kom han hit och fixade hela skiten. Gutt.

Hann desutom med att montera ihop en stor hylla, flytta en asatung soffa upp till Idas rum och jag hade lektion och Affe lagade våfflor till oss. Inte illa pinkat.

På kvällen var det kalas hos Sjölunds.Ida gnällde över at thon inte hade några fina kläder, jag erbjöd henne min gardrob och efter några prövningar så sa hon att hon önskade att hon var större. Hhaahah.. Eller att jag var mindre kanske. ;)
Lånade ett par lila leggings iaf för att piffa upp sin egen outfit. Och iväg mot god mat och trevligt sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar