söndag 9 september 2012

En gård kanske?

Har ju letat stall ett tag.
Lagt ut annons på hastnet.se om att hyra boxar/stall.
Fick svar, från en gård i Smedstorp. Allt verkade överväldigande stort och en önskedröm för en tös utan gård med för många hästar, som jag.
Efter lite forskande och fiskande kanske det inte skulle vara så omöjligt och långt borta som det först kändes. Fick med mig en hästägare och åkte för titt.
Grym anläggning. Mycket fix behövs i några av stallen, paddocken behöver göras iordning, ogräset rensas och framförallt har jag ingen aning om hur marknaden är här ute.

Räknat fram och tillbaka, upp och ner, klämt på mina muskler och försökt räkna ut hur mycket de ska orka jobba. Rådfrågat min sambo, Killi, vad hon tyckte. Klart vi ska ha gård sa hon bara.

Nettan och Göran följde med för titt och rådfrågan. Bra tyckte jag. Kändes tryggt.
De är nog lite nervös att jag ska jobba ihjäl mig och inte bli rik ens, men jag tror de börjar vänja sig vid att det liksom är min grej.

Så.
Nu är kontraktet skrivet.
Jag är skuttig och bubblig och nervös och exalterad.


2 kommentarer:

  1. Är det någon som klarar det så är det du....men be om hjälp kan också vara bra ibland...jag ska sprida ut i släkten att om man vill ha gratis motion så är det bara att köra ut till dej och klippa gräs och rensa ogräs......

    SvaraRadera
  2. Härligt härligt och spännande, med bubbel i matgrakten,
    lycka till tjejen det klarar du gallant.

    Saknar dina fina lektoner verkligen... och ditt fina sätt att lära ut och hantera hästarna.

    Mimmis & Tindra behöver hjälp av dig om du hade kunnat få tid över.

    Fundera på de så kan du ju återkomma när du har tid..

    Hösthälsningar från Klasaröd Mimmis

    Ha en skön kväll.

    SvaraRadera