torsdag 29 november 2012

Allt man borde

Ställde klockan tidigt. Visste att jag skulle vara själv idag igen och att det var mycket att göra. Extra mycket med tanke på min slöa början av veckan.
Kokade en termos kaffe som fick hänka med ut då några kaffepauser inte vara  att tänka på.
Småjoggade ut med hästarna medan solen gick upp. Tog de två och två och galde på de när de skulle tjafsas och med unghästarna tog jag några tre och tre. De är ju ändå så små. Typ. Och fattar inte så mycket.
Alla hästarna hade vett att uppföra sig och för en gångs skulle så rymde inte en enda.
Jag lät 5 vara inne och satte igång att rida och tömköra. Insåg att jag efter det hade två timmar på mig innan jag skulle köra till Tomelilla, fixa saker där fr att sedan kunna hämta Ida klockan 15. Mocka mocka mocka utav helvete, köra halm och till sist lägga ut hö till så många jag hann innan klockan var tid. Sopa i mitt stall var inte att tänka på, gjorde i inackorderingsstallet eftersom aman måste föregå med gott exempel. Men 20 boxar tar sin tid att mocka. Helt kramp i vänsterarmen sen. Den är inte som den borde.
Skit i det.

Hämta Ida, fortsätta med hästarna, sen lektioner till 19, då vi började löshoppa 2-åringar.
Sent innan jag äntligen hade fodrat och fixat det sista. Inne och skulle börja laga mat vid 21.
Tittar på diskbänken och tänker "vem har diskat?" När jag börjar tänka efter varför det inte finns någon disk så kommer jag på att jag inte ätit idag. Hm. Kaffefiltert är fullt från morgonen men annars är det tomt sedan igårkväll. Känner på min mage och fundrar på varför den inte påmint. Som tur var lagade jag stor portion fisksoppa igår och ställer in resterna i micron och några bullar i ugnen.
Ibland hinner man som sagt ine allt man borde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar