söndag 18 november 2012

Lördagsångest

Massiv lördagsångest just nu.

Har inga planer för kvällen.

Jag har bott här i dryga två månader nu och knappt lämnat gården, det brukar inte störa mig, brukar tycka det är rätt skönt. Har aldrig trivts på ett ställe som jag trivs här (men det är en annan story)

Dock har jag inte på två månader sminkat mig och varit fin en enda gång. Låtar kanske konstigt, men idag saknar jag det så mycket. Alla mina fina outfits hänger oanvända i klädkammaren, mina kappor börjar bli dammiga, sminket vet jag knappt var jag har och jag börjar tro att jag bara kan se sådär lagom sunkig och hästig ut.

När jag bodde i Malmö så var vi iaf ute på stan och åt eller något minst en gång i veckan och man gick på krogen och svettades och raggades på.

Som Petra sa, hur man än vänder på sig så har man röven bak. Då önskade man sig inget hellre än en gård, och nu önskar jag mig en sovmorgon så jag kan gå ut.
Klä upp mig, sminka mig, frysa för att jag har för lite kläder, stå i kö alldeles för länge, köpa för dyra drinkar, bli runtknuffad på dansgolvet, nypen i rumpan av odrägliga turkar och äta fyllekäk på max.

Meen, bara så ni inte missförstår något, så skulle jag aldrig vilja byta tillbaka eller flytta tillbaka till Malmö, trots ångesten.
Tror jag måste skaffa fler vänner i närheten bara. Eller jobba varje lördagkväll och inte bara 90% så ångesten aldrig hinner uppstå.
Old times.. 

1 kommentar:

  1. I know the feeling! Iofs så jobbar jag ju inte hemma, men det där med att inte lämna gården för att göra något som inte är hästrelaterat.. Jag har bott här i snart 5 mån och har varit iväg på party en gång.. Haha!

    Du får komma hit någon dag om du känner för det :)
    Vi har ju fortfarande inte ridit ut som vi sa :)

    SvaraRadera