söndag 2 december 2012

En ledig dag

.. eller nästan.

Gick upp extra tidigt så jag skulle hinna vara ledig så mycket som möjligt. Sprang ut med hästarna, motiverad och taggad. Mockade i full-rulle tempo. 15 boxar. Hade mutat Lovisa att fixa resten. Gav alla hästarna mat, sopade, plockade undan i ridhuset, skriv listor på tavlan med uppmaningar och förmaningar till Petra och Ida som skulle ta in. Förberedde så mycket som det gick ovh kände mig nöjd att stå i duschen redan vid 12.30. Jag kan om jag vill och klädde på mig snabbt som en vessla, lite rouge och mascara och good to go. Kom ut, tittade på hästarna i hagarna och fattade direkt att något inte var som det skulle. Hästarna frustade och verkade stressad alt uppspelta i sina hagar. Tittade mig omkring för att upptäcke vad som ändrat dera sinnesstämning. Hm. Svår en. Räknade 2 där 2 där 2 där 2 där 6 där. Allt verkade stämma. Började gå spanandes funderandes på om det var falskt alarm, kommer ut på grusvägen och får se en liten ponny betandes på gräsmattekanten vid vägen. Där hade vi boven. En inackorderingsponny som är expert på att rymma och svår att fånga. Efter lite mutande och jaganade lyckades jag få ett grabbatag i manen och sedan i grimma, stoppade in henne i hagen, lagade staketet och försökte med min snällaste röst be henne att inte rymma mer, iaf inte idag. För jag ville åka nu och helst slippa tänka på om alla hästarna skulle vara där jag planerat eller inte.

Såå, äntligen på väg. Blev en tur till Emporia. Malmö. Saknat Malmö. Andas stadsluft. Ha normala kläder på sig, vara en i mängden och njuta av att inte stinka häst. Gick i en massa affärer, handlade julklappar och några grejor till mig själv. Firade även till det med hemmakvällsgodis och 2 subbor från mitt favvosnabbmatsställe att ätas i veckan. Kände mig som en riktig lyxtant och tyckte jag förtjänade varje andetag av stadsluften.

På hemvägen satt jag i bilen och kände mig helt fylld av energi. Precis en paus jag behövde i rätt tid.
Kom hem, gick ut till hästar, fodrade. Blåste lite i näsorna på dom och var piggare och gladare än på länge. Som jag längtar till en ny vecka nu, som jag längtar till att rida.

En lusekofta


och en bonneskjorta blev det iaf

1 kommentar:

  1. Helt sjukt bra smak du har! Jag provade både skjortan och tröjan typ förra veckan. Köpte inte eftersom jag är för snål och vill vara smal först. Men snyggt alltså!

    SvaraRadera