tisdag 6 november 2012

ridbyxor

Dagens ilandsproblem.
Åt vem görs alla ridbyxor?
Alla mina ridbyxor verkar anpassade åt folk med korta, för det mesta, smala ben och jättestor mage.
Mina ridbyxors passform är därför perfekt på mina långa, tjocka ben och obefintliga mage. Eller inte.

Ridbyxorna är därför för korta, ganska tajta på benen, lite säckiga i rumpan och en halv meter för stora i omkretsen. Så, även med skärp kasar byxorna ner lite och idag skapade det lite problem.

Skulle bara snabbt in till T-liten och göra lite ärende. Hoppar ut från bilen i mina jeansridbyxor utan stretch, tar ett, som jag tycker, elegant hoppsteg över en stor vattenpöl och krrrrrr.. Byxorna, som kasat ner lite, får en stor spricka precis brevid gylfen.

Tänkte snabbt mina olika alternativ. 1. Köra hem 2. Knyta en typ tröja runt midjan 3. Fråga närmsta person om de hade ett par byxor att låna ut eller 4. Låtsas som inget.
Körde 4an.
skit i det tänkte jag, ingen kommer våga säga något ändå och om jag drar ner mössa lite extra långt i pannan så vet ingen vem jag är ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar