söndag 6 januari 2013

En helg utan planer

Folk frågar ju ofta så:
Vad händer i helgen då?
Och när det inte är några tävlingar eller något annat speciellt då är ju svaret: Inget planerat än.
Dock innebär detta inget planerat att jag ju ska släppa ut 25 hästar, mocka 15-18 boxar, strö, lägga hö, antagligen jaga någon häst som är på rymmen, svära några ramsor, sedan ta in hästarna och nattfodra på kvällen vid 20-21 någon gång.

Detta var en sådan helg. En helg utan att jag gjorde något speciellt alltså.
Försöker, åtminstone nu på vintern, sova liiiite längre om helgerna.
I lördags var Petra och Ida här och hjälpte mig att mocka efter jag hade släppt ut.
Men i söndags var jag själv. Helt själv på hela stället. Har nog inte hänt sen julafton. Försökte vara effektiv, hade radion på högsta och jobbade på som en gnu. Då tog utsläpp och mockning drygt 3 timmar. Helt okej tycker jag. Visst, jag hade tur för jag chansade och tog alla unghästar 3 och 3, tävlingshästarna 2 och 2 och samma med inackorderingarna. Och ingen slet sig, bet mig eller dog.

Tycker det är okej att jobba så, typ varje dag, skulle bara önska mig kanske en riktig sovmorgon i gång i veckan, eller en gång i månaden kanske. Såhär att jag kan sova till 10, gå upp, korva i soffan en stund och sen börja vid 12-13 någon gång. Jaja, när jag blivit rik och har 14 anställda då.


Freddeponny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar