onsdag 9 januari 2013

Böldpest

Har jag drabbats av.
Eller nått.
Blev vidareskickad av vårdcentralen när jag var där efter några sömnlösa nätter för kanske 3-4 veckor sedan. Har alltså en knöl på halsen som jag inte kan låta bli att peta på och den svullnar upp för jämnan.
Fick provtagningstid i Malmö. Fick ordna in Petra och Lovan till stallet och gav mig av.
Kändes bra att komma till Malmö igen och hittade lätt parka och lätt till sjukan och rätt avdelning. Mammografi och provtagning var på samma ställe. Anmälde mig, satte mig ner i väntrummet, kände mig konstigt utstirrad av ingen anledning alls och fick sen komma in i ett rum med två kvinnor, en brits och ett bås. Ena kvinnan pekade på båset och sa du kan klä av dig där. Jag som bara kunde tänka på att jag inte ville lufta mina tuttar där sa med lite osäker röst: Men, men..  jag har ju bara en knöl på halsen....?
Jaja, sa hon, jag menade jackan.. Puh tänkte jag.
Sen kom den andra tantan, de förklarade med pedagogiska röster att jag var tvungen att ligga alldeles stilla, inte röra mig alls och det var därför de var två så en kunde hjälpa till att hålla mig fall jag hade svårt för att ligga stilla.. Jag tänkte bara: nu har jag blivit efterbliven igen.. Och sedan försäkrade jag kvinnorna om att jag var duktig på att ligga stilla även med nålar i halsen. Efter 5 nålar förväntade jag mig nästan ett bokmärke för att jag varit så duktig, men spelade istället cool och gick därifrån.

Shoppade lite på my one, träffade Viking, hälsade på hos Ullis och Cobbe som jag inte träffat på alldeles för länge och sedan hämtade jag Ida och körde till stallet. Vi red Leena, det gick bra och sen blev det maud och häng hos Sjölundhs igen. Bra dag.


Malmö sjukan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar