måndag 21 november 2011

Vanlig måndag

Måndag. Kom sent i säng igår, som vanligt. Särskilt som vanligt om söndagarna. Hade lyckats sätta i mig några kilo godis i helgen och sockerkicken ville aldrig lägga sig. Stackars Pavve som inget hellre vill än att vi skulle gå och lägga oss och att jag skulle sluta hetsa honom och flina åt allt som inte är roligt. Halv 1 tror jag vi kom i säng. Det kändes imorse när klockan ringde kvart över 6. Snoozade lite för länge, försökte få Pavve att gå upp och laga kaffe till mig, men förgäves, han var stendöd och reagerade inte ens när jag bet honom i låret utan bara vände sig på andra hållet och drog upp täcket.

Lagade kaffe själv, Killi var på pyjamasparty hos Erik så hon var ju inte heller till sällskap. Kaffe, packa saker till stallet och packa en väska så att jag kan övernatta någonstans eftersom det blir en sen kväll ikväll och tidig morgon imorgon. Köra mot jobbet. Hämta killi hos Erik. Var rätt pigg ändå när jag kom till stallet. Utmanade ödet och red ut en runda barbacka på curre som var otroligt pigg och glad med tanke på att han lotsat runt Petra på jakten igår. Fick hoppa av några gånger då det naturligtvis lyckades komma två feta lastbilar och tre olika kunder ringa för att diskutera deras hästar. Så turen gick mest ut på att hitta ställen att hoppa upp på igen, men ändå mysigt.

Red Reggan som var på g faktiskt. Äntligen igen. Hoppas hon blir såld nu snart bara. Red lite mera hästar, gjorde en rakriktningsövning med hästarna, Flightan blev lite upprörd som vanligt nuförtiden, Mulle hade tappat en sko, vilket gjorde att jag fick en timme över som jag tog till att åka hem till Sjölundhs för lunch. Revben, majskolvar, potatis och bea. Svennebananmat. Gott.

Nu rida mera sen börjar lektionerna 17.00. Då ska det plågas. ;)

1 kommentar:

  1. Klart som faan om du biter han i låret, att han inte lagar kaffe till dig! Tee ok men inte kaffe!!!

    SvaraRadera