söndag 11 oktober 2015

Törnrosasömn och fyraårshoppning

Igår när jag ställde alarmklockan för morgonen stod den på över 10 timmar. Det är en skön känsla när som ska somna. Vaknade dock av att Killi undrade om jag glömt att vakna och gick runt utanför mitt sovrum med demonstrativa steg. Hon rullade sig högljutt på mattan, gäspade med utdragna ljud och ruskade på sig så att kedjehalsbandet plingade. Hennes plan lyckades naturligtvis, jag vaknade. Jag brukar sova med dörren till sovrummet öppen, men Akilla får bara komma in när alarmet går eller när jag kallar på henne. Sådana, tröskelregler, är Akilla väldigt bra på att följa. Hon vet att annars blir jag besviken (läs arg) på henne.

Efter en lång kaffepaus, fodringar och diverse morgonbestyr hade solen hunnit komma fram. Emma var här och assisterade mig och vi åkte till Bollan för att rida.
Firren, (4-åring e Grafenstolz) skulle få hoppa riktig bana idag för första gången tänkte jag. Han har hemma hoppat 4 hinder i följd, men det är inte samma sak som att komma till ett annat ställe som är lite större och helt andra hinder. Över förväntan! Bjöd fint, tvekade inte, hoppade med gott mod och lyssnade fint. Vilken kille! Red ett par andra hästar och sen var det lunch.

På eftermiddagen hans det med ett betesbesök med familjen Lilja Beckman för att titta på deras fina 2-åring som gjorde att jag nu börjar längta efter att inridningssäsongen ska dra igång på riktigt.

Sedan målade jag ett par timmar tillsammans med Alice Munro.

Firren hoppar;
https://www.youtube.com/watch?v=7ZQ85crjNTI


Det bor tre råddjur på fälten mellan mig och Bollan. De ser mig och Teo så ofta att de inte pallar bli rädda längre. Mysigt tycker jag.

Charlie är här på kollo denna helgen. Hur han tänker ibland är svårt att förstå.

Beteshäng

Det blir trerätters på kvällen, avokado och ost till förrätt.


Majs till huvudrätt

Och en våffla med grädde och sylt till efterrätt (rest från lunchen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar