måndag 11 mars 2013

El stockholmo

eller kanske el Malino.

Jag hade semester. 3 dagar av ledighet och paus.
Sjuk ångest innan jag väl var iväg. Aldrig varit iväg så långt bort och så länge innan..
Jobbade hela fredagen precis som vanligt och sedan tog jag bilen till Hässlehåla, käkade en burgare, lyckades lokalisera tågstationen, tänkte att jag hade gott om tid, åkte och köpte godis. Hittade ingen parka. Hittade parka långt iväg, 5 minuter till avgång. Panik, springa i obekväma skor, snygga kläder och tung väska. Score. Så typiskt mig, men jag hann med.

Åka tåg i 4 timmar. Bestämde mig för att börja gilla game of thrones som jag fått inlagt på datan av kompis. Tittade och krängde godis. Sen mådde jag lite illa. Gick på toa för att kissa och mådde ännu sämre och kräktes lite också. Lika bra det. Sen åt jag mer godis.

Malet mötte mig på centralstationen, vi flinade och kramades hårt. Nice att se henne igen. Hon var sig lik.
Sen tog vi tunnelbanan hem till henne. Bäddade direkt, pratade en masssa massa, skrattade en massa, drog internskämt och det kändes underbart att vara på plats.
Lördagen korvade vi halva förmiddagen, käkade frulle i lugn och ro och gav oss sedan ut på stan en stund. Jag hängde på och vi spanade jeans och skor. Shoppade alltså lite. Sen åt vi mat som vi fick vänta på alldeles för länge på och som serverades av en skånekille som direkt undrade var ifrån skåne jag var och började babbla om Kristianstad som han var uppvuxen i.

På kvällen begav vi oss till Malins bror som bara bor en trappa upp i lägenhetshuset och där träffade vi även Malins föräldrar som jag gillar väldigt mycket och hade haft önskemål på att träffa. Det var nice. God mat fick vi också. Hem igen, sminka satan, välja kläder, dricka sprit, invänta två extravänner och sen mot en bar där vi drack cider, blev raggade på och snackade skit. Sen köpte vi fyllemat utan att vara fulla och gick hem.

Söndagen ägnades åt zappning och chips och skitsnack. Dessutom hade jag megamassiv ångest och ville bara ta mig hem då det tydligen blivit något missförstånd och ingen fattade att de behövde fixa stalet på måndagen också. Jag svor då över mig själv och tänkte att jag aldrig mer ska åka bort. Det är inte det lättaste att fixa iväg ansvaret för 25 hästar och en folkilsken hund och det är inte heller det lättaste att verkligen slappna av och inte känna stress när det väl är bortfixat. Iaf så löste det sig efter 14 telefonsamtal och massa sms. Puh.

 När vi vaknat till liv vid 18 så gick vi på bio. Filmen sög, men det gjorde inget.
Måndagen tog vi sovmorgon igen. Packade ihop mina saker, städade lite och sen åkte jag hem.
På vägen hem hade en kompis till mig uppgraderat min biljett till första klass. Gratis kaffe, choklad och frukt. Och skönare stolar. Jag var så glad och tacksam över detta att jag passade på att spy 4 gånger.
Jag hatar tåg, har jag sagt det?

Hemma i skåneland väntade Teo troget. Körde långsamt hemåt och ju närmre smedstorp jag kom dessto kallare och mera snö blev det. Väl hemma skottade jag snö, lagade en boxdörr, sniffade lite på hästarna och var otroligt glad att vara hemma.
Stellan hatar min madrass

Nya jeans

I stockholm finns kassa provrum, för de som inte har så höga krav

Malin har mycket kläder i sin gardrob

Malet unt frents

Jag finns på Malets dass (från etta på gymnasiet)

Klassiska egobilden

Slööha

Gåå

Snart hemma





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar