söndag 16 december 2012

Snökaos

Snön innebär extrajobb hela tiden. Bara att lyckas köra ut skiten till gödselstacken tar sin tid. Pulsa genom snön med 25 hästar varje morgon tar inte bara tid utan sliter också på alla blöta strumpor, mitt tålamod och min ork att sedan rida en massa hästar.
20 minus hade vi som kallast och det gjorde att jag sprang och skrek åt alla att hålla dörrar stängda, flåsa mycket och missbruka sina vattenkoppar. Detta hjälpte i de flesta fall utom i ponnystallet där jag inte hade några hästar alls och när temperaturen gick mot noll igen så hörde jag ett pissande ljud från stallet när jag gick där förbi.. Ångest tänkte jag direkt. Skottade snabbt fram dörren och öppande. FAIL. Big time. Stod 5 cm vatten på hela golvet och vattnet bara pissade ut från två vattenkoppar. Stängde av huvudbrytaren snabbt. Hämtade lite mojänger i verkstaden och lagade vattenkopparna.
Ringde till Göran och frågade hur man stängde av vattnet i bara det stallet för att förhindra att det skulle hända igen och för attj ag helst inte ville bära vatten till de 25 hästarna.. Han visste inte. Och frågade 50 frågor med tvivel i rösten om hur jag lyckats laga vattenkopparna. Ringde Lasse och frågade om avstängning til vattnet, han visste inte heller och frågade samma frågor som Göran ang mina lagningsskills.
Eftersom allt är snekopplat i alla stallen fick Göran komma och fixa, men han såg inte ens vilka vattenkoppar som läckt och än så länge har de hållt sig hela. (high five me) 

En kväll passade dessutom min hyresgäst på att köra av vägen rakt ner i staketet. På en raksträcka. Hm. Inte okej. 

Snöskottning

Läckande vattenkoppar

Dålig parka



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar