lördag 11 augusti 2012

Semester

Både familjen Graflind och familjen Sjölundh har begett sig på helgsemestrar. Torsdag-söndag. Vilket lämnar mig och Killi ensamma i stallet och runtomkring. 
Det var längesedan. Längesedan jag var ensam. Längtat lite i smyg. Gillar såklart dom och uppskattar allt de gör för mig, men nu var det skönt med semester. 

Semester från att behöva planera eller tänka överhuvudtaget egentligen eller prata.
Nej, missförstå mig inte, jag blir aldrig tvingad eller uppmanad till det, men ja, ni förstår. 

Idag var en riktigt bra dag. Jag var glad. Red lite långsammare än vanligt. Började dagen med att trimma en väldigt fin fux i paddocken för första gången på länge. Detta är livet tänkte jag. Galoppera lite, trycka till lite med ena skinkan och det blir ett galoppombyte, tänka framåt och han har redan ökat. Härligt. Sol var det också. 
Gah som jag njöt. 

Gjorde ett veterinärbesök som kändes skönt att få överstökat och positivt i bemärkelsen att det inte var något jag kunde gjort för att förebygga eller påverka dess utgång.

Fick tummarna loss att ringa för att kolla lite höstplaner med bra utgång.

Fick ett oväntat och skuttigt sms.

Sivan skötte sig.

Akilla löd.

Och avslutade alltsammans med att laga hälsomsamma squashplättar med lax och pepparot och nu sitter jag däckad i soffan.

Bra dag. Love it. 

Fuxen i fråga

Två maffiakungar som enats

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar