fredag 30 september 2011

Flyttdags och Sivan löshoppar

Jag ska flytta. Ja, det är redan bestämt. Jag har ägnat kvällen åt att lägga ut annonser på alla möbler. De som blir sålt blir sålt, resten sållar jag bort hälften till tippen och andra halvan får jag stuva in hos päronen i Starrarp.

Misskött trädgård.. 

Har länge väl egentligen tänkt att jag har råd att bo här. Hyran är inte så dyr med tanke på att huset är helt nybyggt och ca 160m2, men dyrt om man är själv, egen hästföretagare och utan en sponsorpappa. Såå, egentligen gjorde väl hyresvärdarna mig en tjänst när de i onsdags morse ringde och sa att de gärna ville träffa mig, vi bestämde att senare på kvällen blev bra. Gick och hade ont i magen hela dagen, åkte hem tidigare och städade överallt, så det åtminstoe ser ut som att jag är skötsam.
Han gick rakt in, utan att knacka, irriterad blev jag och låtsades inte höra när Killi hotade honom till livet i hallen så att han inte vågade mer än att stå tryckt på dörren och vänta tills fick lite medkänsla och kallade på Killi. Ett nytt kontrakt sa han, dvs sköta trädgård + gård och höjd hyra. Dvs mer jobb och mindre pengar för mig. Annars ute den 1 november. Jaha, sa jag, då vill jag nog inte bo kvar. På den vägen är det. Därför är nu värmen på högsta överallt, vattnet står och rinner och fönsterna är öppna..

Min oskötta, men ack så fina trädgård


Igår pimplades det vin och idag var jag sleten. Härligt med en ledig helg framför mig. Livet kanske ordnar sig ändå, borde sluta tycka synd om mig själv.



Sivan löshoppar för första gången sedan hon flyttade in. 

1 kommentar:

  1. Klart att du INTE ska tycka synd om dig själv ;-) Det hjälper ändå inte. Kom igen så kör vi så det ryker, kram

    SvaraRadera