söndag 9 september 2012

Vattenledningar och vaktmästarnycklar

Kontraktet skrevs igårkväll. Jag sov ingenting, pulsen var hög hela natten och jag bara låg och tänkte på alla måsten, allt ansvar och alla möjligheter. Grymt taggad!

Upp i ottan, tränade herr axel, extra viktigt att han tänker hålla. Iväg som en pil till stallet, mocka bajs och släppa ut hästar. Hästarna undrade nog varför de asades ut vid halv 7 en lördagmorgon och varför jag var överspeedad och inte nöjde mig med att de typ skrittade det fortaste de kunde utan ändå hängde framåtböjd i grimskaften. (De kommer över det)

Vidare till gården. Skulle få alla nycklar och gå igenom var man stänger av/sätter igång allt vatten, ström, var man kan laga saker osv osv. Massa alltså. Det är en gård med 3 stall, en verkstad, ridhus, garage, extrabyggnader. Dessutom är det gammalt. Och jag kan inte vidare mycket om hur vattenledningar är kopplade.
Passade på att ta med mig några extraögon i form av Ida och Lasse. De var ju såklart nyfikna också på att se hur det såg ut.

Tog oss säkert 1,5 timmar att gå runt i alla små krypin och lista ut att den ska vara igång för att vattnet ska funka där och den är dit, men då måste den vara igång, men inte den osv osv. Jaja, tänkte jag, bara att prova sig fram sen. Kommer åtminstone ihåg huvudkranen och resten skrev jag lite på väggarna runt.

Fick 7 nycklar och då var det inte ens extranycklar, sedan skakade vi hand, de önskade mig lycka till och vi åkte vidare.

Vidare till den enda grannen på samma väg. Presenterade mig och vi bytade nummer fall det skulle vara något. Dessutom lovade de att fixa till vår gemensamma rangliga postlådeställning. Gött.
 Det är bra med goda grannar. Och särskilt om man bor långt från alla andra man känner.

Nu är det bara att flytta dit som är kvar

De kallar mig vaktmästaren.. 

4 kommentarer:

  1. Så JÄVLA coolt! Jag håller tummarna för att allt blir skitbra! Säg till om du behöver hjälp med nåt lätt och ohästigt en helg. (Jag tänker typ måla eller rensa ogräs eller bära lagom tunga saker från en hög till en annan eller liknande...) KRAM!

    SvaraRadera