söndag 16 september 2012

Högar med äppel

Sovit 8 timmar för första natten på minns inte när. Skönt. Vaknade innan klockan ringde och inte sådär stressat utan bara utvilat. Smög in och kollade om Ida, som naturligtvis också var vaken så vi gav oss ut till hästarna. Det är något visst med att när man säger godmorgon i stallet så gnäggar hästarna sådär dovt och tittar ut. Jo, jag fattar också att de vill ha mat, men ändå, de är glada att se en.

Vi fodrade kraftfoder och sedan körde jag ut hö till hagarna. Upptäcker: äppel i små högar utanför alla de hagar vi använder. Hm. Konstigt. Skickade sms till Petra och frågade om det var dom, men icke. Ett mysterium och jag kunde inte hjälpa att tänka om de var förgiftade.. (för det händer så ofta ) Men sen tänkte jag att det säkert bara är någon snäll granne med för många äpplen. Hästarna blev glada.

Känner på mig att detta kommer bli en bra dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar