fredag 14 september 2012

Projekt vatten i hagarna

Började morgonen med att åka till Elin och rida hennes häst. Faktiskt trevligt fint sto som ska säljas. Gillar att rida den. Solen sken och fåglarna kvittrade. 


Efter att kört runt och ridit ltie ströhästar så var eftermiddagens projekt att få vatten ut till hagarna på gården. Alla saker man förut sett som självklart blir små (mer eller mindre) projekt.
Det fanns en vattentank montrerad på en vagn, jag hittade en slang som jag monterade på (den hade nog suttit där innan). Vagnen rullade, som jag tyckte då, enkelt och jag körde ut den, lyckades hitta rätt vattenkranskombination och fyllde på tunnan. 

När tunnan var halvfull så provdrog jag lite i vagnen, pussade på mina muskler och satte fart mot hagarna. Kom fram och insåg att vattenöppningen liksom var på fel sida.. Aj då. Planerade vända vagnen, råkade dra ner den lite för en slänt och sen stod den där.. 

Hm. ingen tralle på gården, ingen stark karl på gården och mina armar var för klena. Dags att hämta TEO (bilen). Kopplade på vagnen och teo fixade allt. Dock ej att backa då vek sig allt och vi var nära slänten igen, tog ett varv runt ridhuset för att komma på rätt köl igen och kom sedan fram till att enda lösningen för att få öppningen på rätt håll utan att backa var att köra ut från gården, in i byn, hitta ställe att kunna köra runt och vända och in på gården igen. Sagt och gjort. Haj haj. Vinkade glatt till nyfikna bönner. Jag är bara ute och motionerar vattnet. 


Vattenkranar 

Vattentank

Så. äntligen! Öppningen på rätt håll, TEO ställde upp så muklerna fick vila och precis i rätt ögonblick så kom dessutom glassbilen. Han skulle till grannen, men jag kunde inte (läs ville inte köra en vända till i byn efteråt) flytta på mig så vinkade till honom att han fick ta varvet vid ridhuset. Han stannade och frågade om inte jag skulle ha glass. Nä sa jag, jag har inga pengar, men om du bjuder så.. ;) Faktum är att jag har en öppnad låda sa han och vips så var jag en nästan full låda trollerimix rikare. Gött. Tackar. 

Gott med vatten

Killi hänkar

Gott med trollerimix






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar