söndag 16 september 2012

Ida flyttar in

När Ida och jag gick husesyn första gången så öppnade jag dörren till "det rosa sovrummet" och sa : "här är ditt rum". Hon tog mig på orden och frågade när hon fick flytta in. Till att börja med får det bli på helger och lov tyckte jag (och hennes föräldrar). Så, tidigt imorse hämtade jag Ida hemma. Vi åkte tillbaka, fodrade, släppte ut hästar och sedan gick hon upp på sitt rum, fixade iordning lite när jag gjorde det evinerliga pappersjobbet.

Det var inte så mycket roligt hästjobb idag, planen var att göra klart det mesta hos Ullis, som vi lämnat ogjort där så att det snart är "ett avslutat kapitel". Mina hästar vilar fortfarande, förutom de jag visade för kunder och ska vila fram till måndag.

Det är roligt att hänga med Ida. Jag tycker verkligen om henne.

Vi skulle mura igen ett hål som en av hästarna lyckas göra i Ullis vägg. Ida fick till uppgift att blanda murbruk. Det gick väl, hm, sådär de första 10 gångerna vi försökte och tillslut fick vi alldeles för mycket murbruka, men åtminstone rätt konsistens. "bästa hålet jag någonsin murat igen" sa jag när vi var klara. ida såg ganska skeptisk ut och undrade hur många hål jag murat igen innan. Första sa jag. Sen garvade vi båda och Ida förklarade senare utförligt hur förskräckligt bra det blivit det där hålet, för sina föräldrar. De var såklart imponerade.

Det började mindre bra.. 

Sen blev det ju awesome


Kunderna från gårdagen kom tillbaka och tittade på samma häst igen. Det kändes jättebra, vi fick jättebra kontakt, både med förmedlaren och med själva kunden. Faktiskt inte så ofta som jag träffar någon som jag känner att man tänker likadant som i ridningen osv. "Då har du nog inte helt fel ändå" sa Ida och flinade.
Ironi, like it.
Därför när kunderna åkt och jag hade tagit in hästarna var klockan kvart över 8 en lördagkväll så kändes det otroligt lyxigt att familjen sjölundh servat med ett matbord, en säng till Ida och en sjukt god fleskesteg som lördagsmiddag. Tack.

Fleskemiddag

Idas rum och säng. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar