torsdag 20 september 2012

Succétorsdag

Bra dag.
Händelserik dag. 

Sussi kom och hälsade på. Sussi med sin cappuccino och sina negerbollar. Fast hos mig finns bara kaffe med mjölk. Och negerbollarna tog hon med själv. Hon är rolig och spontan och vettig och jag är alldeles för dålig på att hänga med henne. Säger varje gång att det ska bli oftare. Som med de flesta vänner i min värld (förlåt)

Iväg som ett jehu till veterinären för exportröntgen och besiktning av (förhoppningsvis) såld häst. Inga anmärkningar. Helt fläckfri. (Hur ofta händer det?!) De var impade av hur jämt och fint musklad han var och sådan trevlig väluppfostrad individ. Jag sträckte på mig och klappade mig på ryggen. Jo då så atte..

Hemåt. Hinna rida lite mer, red lite innan Sussi kom också. 

Sen fick jag besök från en familj från en grannby som först och främst ville rida i ridhuset och efter lite prat så ville de även ställa hit en häst på inackordering. Min första inackordering. Tjoho.

Mocka bajs, fixa dona. Fick en inställd lektion. Sen kom mamma och pappa och mormor och morfar.
Morfar och pappa installerade sig i stallarna, kollade runt, bedömde kvallen. Gillart. Gillar att ha folk på gården. Jag fixade klart i stallet och började sedan ta in hästarna. Försökte sträcka fram ett grimskaft till pappa som direkt sa "jag tar ingen häst" Morfar erbjöd sig direkt istället och gick med självsäkra steg fram till en kuse. Härligt tänkte jag, jag anställer honom. :) Curre visste var han skulle och morfar försökte bromsa lite utan framgång. In kom de iaf.

Inne i huset så lagade Nettan och mormor mat och när Jimmie och Sofie hade kommit och fått en snabb rundtur så var det mat. Gott. gott med Nettans mat, det var längesedan. Vi pratade gårdar och alla ville hjälpa till och hade ideer på hur man ska ta betalt och för vad och hur mycket och virrade på huvudet över allt hästfolk som jag pratade om. Nästa gång får de komma hit dagtid och göra lite mera nytta. ;) 

Mulle och jag tog en tur ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar