fredag 28 september 2012

Dumsnål

Man får inte vara dumsnål har blivit ett redan slitet uttryck sen jag flyttade hit.
Åh ena sidan vill man tjäna pengar, inte jobba gratis eller ens halvgratis, men åh andra sidan kanske man måste jobba halvgratis först för att komma igång och sedan börja tjäna pengar.

och ja, jag har jobbat halvgratis ändå sen jag började med hästar, men det är ju en annan femma.

Allting är att väga för och emot hela tiden. Lite pengar är bättre än inga pengar. Lite pengar är bättre än tomma stallar. Mycket att göra är bättre än lite att göra.
Vad ska allt kostar? Vad kostar mina tjänster? Hur mycket är min tid värd?
Hur mycket är tillgängligheten till ett ridhus värt? Hur mycket är fräscha boxar värda?

Fräscha boxar

Man får inte vara dumsnål.
Det går mig åt huvudet.
Jag är rädd för att inte gå runt, inte klara att bo kvar, inte ha råd att ha Sivan eller Killi eller att ha en bil. Att inte ha pengar till räkningar. Jag är extremt rädd för att få en chock när första elräkningen kommer. Då är det bättre att tjäna 7 än de planerade 11. Eller är det det ? Kanske ha is i magen och hoppas någon bjuder 9,5? Eller då kanske man riskerar att stå där med 0. Jag vet inte. Fram och tillbaka upp och ner. Vrida sig, planera, diskutera, komma ihåg, vem sa vad? och till vem sa jag vad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar