onsdag 12 september 2012

Flyttdag 2

Hade gett upp tanken om hästlastbilshjälp och tänkte att om något ska bli bra gjort så får man göra det själv.
Upp som ett jehu, iväg till Smedstorp, fodra kraftfoder, kånka hö till hagarna och släppa ut. Stannade en sekund, tog en bild och blev sådär skuttig igen. Härligt. Fina hästar, fint väder och snart kommer fler fina hästar och jaa, kan det bli bättre?

Hagarna vid stora vägen

Vidare till Klasaröd där jag erbjudit Petra att rida hennes och Idas hästar så de kunde hjälpa mgi flytta i eftermiddag istället. "mina" hästar, dvs de 8 som jag flyttar med mig har jag bestämt mig för att ge halvsemester hela veckan. Dels för att jag har så mycket annat att fxa att om jag bestämmer mig för att hinna rida också så ger det mer ångest än nytta när jag inser at tjag inte hinner eller gör det lika bra som jag borde. Dels för att de är lite stressade av brutna rutiner och nya ställen och att jag är så förvirrad. Sivan är den som är mest stressad av alla och de hjälper ju inte de andra heller precis. 

Killi vaktar


Iaf. Red Idas häst, packade med mig mera saker från Ullis, lastade hästarna (världens snällaste 4-åring gick bara rakt in) och åkte sedan till Smedstorp. Lastade av, gav lunchhö. Mockade. Roy kom och fixade de två vattenkopparna som inte funkade.
Iväg igen. Hämta Ida, tillbaka till Ullis, rida Petras häst medan Ida packade hinder i transporten som jag fortfarande släpade på, ha lektion för Moa. Vidare till lägenheten. Börja packa.

Efter 5 minuters packande kom Boel som såg någorlunda skeptisk ut när hon insåg att jag inte börjat förrän nu. Tröstade henne med at tjag inte ens packat upp hälften av lådorna sen jag flyttade från Malmö och att resten vara bara till att hutta ner och det tog max en timme. Sagt och gjort.
Petra och Lasse kom också med deras lilla lastbil och vi bar och packade. 45 minuter senare gav vi oss iväg, lämnade endast lite blommar och lite porslin och städsakerna så jag får bege mig dit imorgon för det och städning.

Bära in i huset. Genom en fyra mils lång korridor. Fick möblerna i rätt rum, resten av lådorna står mest i garaget eller i köket, för mig att fixa till senare.

Alla ville hjälpa till att plocka in hästar vilket Sivan firade med att slita sig, inte låta sig fångas förrän i stallet. Jaja, tänkte jag, bättre när vi är mpnga än när jag är själv, får leda henne i bättre grimskaft i fortsättningen.

Sopa stallet, husesyn. Njuta. In för att sova första natten i huset.



Lådröra i köket



3 kommentarer:

  1. Gud vad avis jag blir...haha!
    Får man fråga vad hyran på ett sådant place är ?

    SvaraRadera
  2. Grattis :)!! Vilken anläggning... såg den på hemnet tidigare!! Kram och Lycka Till!

    SvaraRadera