lördag 15 september 2012

Listor och kunder

Bestämde mig för att vara aktiv och på g idag, och inte med det som jag brukar vara aktiv med, dvs fysiska aktiviter utan sitta vid datan, bestämma vad allt ska kosta, svara på mail, lägga ut annonser osv.
Skrev lite, mailade mina två bollplank, fick respons, ändrade lite, diskuterad osv och blev i slutändan rätt nöjd. Så, nu finns det alltså prislistor för intresserade, både till ridhuset, till min stallplatser och till mina tjänster.

Satt vid datorn och fick nästan träsmak i röven av allt sittande. Så ringde en kontakt till mig från Vinslöv och frågade om jag hade några hästar att sälja? Naturligtvis svarade jag och lovade att försöka skaka fram en eller ett par till så att det skulle bli lönt för kunderna att åka hit.
Skickade sms till Erika som hade en som passade på vad kunderna ville ha och som hon kunde komma med. Det är bra med Erika, känns inte som att vi konkurrera om kunder utan snarare kompletterar, gillar de hennes hästar så gillar de oftast inte mina och tvärtom. Vi rider olika och tar fram hästarna på olika sätt.

Kunderna skulle komma vid 4 och jag mockade i 190. Gött att få röra på dököttet igen efter en inneförmiddag. Hann dessutom med att investera i en riktig sopkvast och en riktig grep och 4 kg tvättmedel.

Visade hästar i några timmar, det gick riktigt bra. De var impade. Hästen jag visade var sjukt på g, bytade galopp hela tiden bara tjejen lutade sig lite på fel håll. Jag hoppade lite och de ville testa av om han hjälpt till eller inte, satte upp ett räcke på ca 130 och bad mig rida på med halvlånga tyglar. Härlig känsla att hästen lyssnar på benen och kroppen mer än på handen. Fin häst. De ville komma imorgon igen, så bara att hålla tummarna.
Halmleverans, gäller att hålla tungan rätt i mun.. 


Tror inte att ridhuset har varit använt på ett tag.. 




1 kommentar:

  1. Gillar ditt driv, med det kan du gå långt. Fortsätt så:). Mvh nadia

    SvaraRadera