torsdag 27 september 2012

En bättre utsida

Work all day, sleep all night, work all day.. Same old.

Red lite på morgonen. Hoppade lite. Tycker om att hoppa.
Blev glad. Fin morgon. Svalt och skönt men inte kallt.
Placerade katten (den levande..!!!) innanför tröjan när jag mockade så den fick gratis gos fast jag inte hade tid med den egentligen. Körde till Ullis och fixade med Ida och Petras hästar. Kramade Wille, saknar den ungen. Hämtade Ida och alla blommor som Petra fått av sitt jobb till mig. Awesome.
Inhandlade lite mat och sen letade vi upp alla krukor vi kunde hitta och planterade.
Tycker det är meck med blommor men det blev rätt fint 1,5 h senare när vi var klara. Dessutom hann jag impa på grannen, träffa några andra grannar och smutsa ner en hel vägg. Mycket viktiga saker hinns med. Och gården blir liksom mer levande med lite blomkrukor överallt. Lite trist att mitt ena blomrör uppe vid vägen fortfarande inte är fixaat, men som granne sa: Där sparar du ju in lite blommor..!

In. Äta en alldeles för sen lunch (17.00) och sen ut igen. Planen var projekt städa ridhus idag, så Petra, Lasse och Erik kom för att hjälpa till.

  Ida ville rida Sillen innan han ska åka. Hon red lite och jag hojtade, Petra tittade på, Erik spelade biljard med sig själv i ridhusets cafeteria och Lassa satte upp partylampor. Sen sattes det igång. Jag mutade Erik med en biljardrunda mot mig om han hjälpte till så vi var alla flitiga med att sopa, damma och möblera om. Dessutom förbättrade vi lite så gott det gick i paddocken och ett par timmar senare förtjänade vi thaimat.
Vet ni hur dammigt det blir i ett ridhus?
Blommebil

Ida fixar

Tråkig blomkruka vid paddocken

"Rolig"

tråkig vägg

Rolig vägg. 

Ida sa: "Nu syns det iaf att vi jobbat"

Städning i ridhuset


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar