onsdag 22 februari 2012

Sivan for president

Extrahjälp i stallet idag. Var med Emmas mamma hos veterinären och efter en stärkande lunch bestående av semlor så bestämdes det att Emma skulle stanna med Ida och mig och hjälpa oss med hästarna. Tur var det, för det var en panikartad dag då vi knappt hann hälften av vad vi borde. De fixade hästar till mig och skrittade fram och travade fram, Mulle skulle bara joggas lite var planen så Emma fick rida honom och Ida fick rida sin favvis, Fredde. Hängde lite på nykomlingarna, plågade Sillen en stund, red Calle till Petra och sen på kvällen hade jag planerat höjdhoppning med Sivan. 


Ida och Sill, Emma och Mullemeck

Snälla hästar, duktiga barn



Petra fick låna Curre-elit och skutta lite. Curre uppförde sig helt exemplariskt och tyckte det var roligt. Sivan ja, hon var på g. Hoppade fram lite och gjorde sedan en kombination. 

Sivan hoppade 145! Lätt som en plätt, med Sivans vanliga självklarhet och självförtroende pluppade hon över 145! Sen var jag lycklig. Var extra på g på mina lektioner och åkte sedan hem och plockade bort Sivans annons. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar