torsdag 2 februari 2012

Halva benen dör

(upptäckte just ett opublicerat inlägg.. )

Tack för fina kommentarer, gör mig glad.

Kallt var det idag. Riktigt jäkla kallt.
Började morgonen med att hämta Anna på stationen, Anna har inte varit hos mig någon dag iår förrän idag, men tanken är väl att hon ska fortsätta om torsdagarna så länge det går. Dvs så länge hon inte behöver jobba i sin salong och så länge jag har tillräckligt med jobb för att betala för hjälp. 
Var roligt, har saknat henne. 

Men det var nästan för kallt för att jobba. Började med att rida Sillen en stund, ngt seg att få riktigt igenom åt höger, han har väl varit det kanske ett tag, men jag har liksom lite blundat för det så idag fick han sig en riktig genomkörare. Anna tömkörde Sofie som jag bestämt mig för att sätta igång igen. Sen frös vi och svor lite en stund innan jag började rida Curre, red en stund, fick stanna och blåsa på fingrarna, red lite till, ringde massa olika spekulanter så blev inget jättepass med Curre för efter massa skrittande när jag var i telefonen var vi båda genomfrusna och begav oss upp till stallet igen.

Red lite fler, Anna tömkörde några stycken, tog en långlunch och värmde oss hos Sjölundhs. Klippte Calle, plågade Ella med att försöka få av hennes komockor och hämtade, äntligen, mina chappar. 

På kvällen kom Lasse och gjorde en film när Sivan hoppade en bana och Calle blev rundorriden. Behöver ju lite reklam. 

Nyklippt Calle hoppade lite


Tills imorgon håller vi tummarna för att det är ngt varmare.. Döfläsket på benen dör liksom och kommer antagligen snart ruttna och falla av.

Förresten hade världens bästa unge höjdhoppning som vi ska ha om torsdagarna nu för att bota hennes höjdskräck, iaf, dagens hinder var ett schack/orange smalplank som slutade på 95 cm. Awesome. Ungen är grym. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar