lördag 18 februari 2012

Banhoppning


Planerad pay and jump imorgon. Onödig snö kom det inatt. Petra erbjöd sig att hjälpa mig i några timmar så jag planerad om, väckte Ronny med tuppen och bad snällt om ett harvat ridhus tidigt på morgonen för bannyggnad och hoppning med ”mina” hästar. Han ställde snällt upp och trots att han hade glömt var harven fanns (!) så var hela ridhuset tillplattat och fixat när vi anlände halv 10 med första hästlasset. Sivan och Mulle. Sivan hade fått en nytt bett och var som en helt annan häst. Jag blev lite för passiv och red inte ann som jag borde, men Sivan kan hoppa, fy satan. Mulle var inte på sitt allra bästa humör, men hoppade ändå runt en bana ganska okomplicerat. 

Ullis hade mött upp oss hos Ronny och jag hoppade även banan med Lillen några varv. 


Banan var för övrigt en av de bästa jag fått till. 

1-2, 32 meter, 8 galoppsprång ganska normalt, 3-4 24,5 meter, lagom att ta en liten förhållning, ställa om och rida ann mot 4 som var en vattenmatta dessutom. Ur en ganska svår sväng upp mot diagonalen och hinder 5, ett naturfärgat plank, 3 galoppsprång in i kombination somm var ganska tajt på 7,20 och paralleloxer ut. Ur sväng på hinder nummer 7, 21,5 meter vilket ger 5 lite framåt eftersom det är en trippel ut som hinder nummer 8. Riktigt rolig bana att rida.

Hoppade även Flight, på 110-120, utmärkt. Sill, lite seg, men det var jag med, för inte hunnit äta på hela dagen, hoppade lite lägre, men några höjde vi rejält så han skulle vakna till lite. Ändå okej i slutet. Hoppade också Curre och hjälpte Ida och Wille med deras hästar. Bra dag.

Dock väldigt glad över att jag har ett ridhus där jag har hästarna, tar en jäkla tid att ligga och köra med alla.
Hann dessutom inte alla så blir upp imrogon och hoppa lite till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar