måndag 13 februari 2012

Körtur en snöig morgon

Somnade i soffan alldeles för tidigt för att Pavve skulle tycka det var okej. Masade mig till sängen ställde klockan på 5. Sov. Vaknade, korvade i  sängen en stund, försökte väcka och övertala Pavve att laga kaffe så jag kunde komma upp. Utan framgång. Lagade mitt kaffe själv. Hade lagt fram alla kläder och packat väskan innan jag somnat på soffan så allting gick snabbt. Kom ut. Samma kyla som dagen innan och dessutom snö. Vit, flygande äcklig kall snöjävel. In i bilen. Körde. Fick igång min kassa mobil, fått sms av Alexcandra som undrade hur vägarna var. Inte bra svarade jag och fortsatte att köra. 1h och 15 min innan jag hämtade upp Ida och begav oss till stallet.

Snabbare än någonsin var vi klara med hästarna för att hinna till tävlingen i tid. Tar 1 h och 15 min till Perstorp en bra dag. Jag räknade med 1h och 45 min om vägarn är nått så när.. Vi lastade hästarna. Curre och Mulle är rutinerade, de åt snabbt sin frukost, klev lätt på transporten och stod stilla i de 45 minuterna det tog oss att kasa till Åsumsbacken.. där kom vi knappt upp och sedan körde vi 50-60 på väg 13 medan snön vräkte ner.. Jag insåg att vi inte skulle komma fram i tid om vi ens skulle komma fram till Perstorp. Gav upp, körde in Vollsjövägen och begav oss hem igen. Stoppade av saker, hästar, släp på sina platser. Släppte av Ida, tackade för hjälpen och körde hem. Klädde av mig ridkläderna och kröp ner i sängen igen. Pavve var fortfarande inte ens vaken än... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar