torsdag 9 februari 2012

Klubbyte

Allt jag skrivit här har jag för övrigt berätta för mer än en styrelsemedlem. 

Jag byter klubb iår. Lite sorgligt tycker jag allt. Färs var klubben som jag började min karriär i när jag red mina första tävlingar som 6-7-åring.
Jaha, varför byter du då kan man fråga sig.
Jo, känner mig inte ett dugg välkommen längre. När jag, som medlem, annonserar om aktiviteter jag har, för att deras medlemmar ska få chansen att hoppa och träna får jag inte det. Men så vitt jag vet så får andra annonsera om sina aktiviteter både på facebook och i deras gästbok. Även andra ridklubbar som alltså är konkurrerande verksamhet. Jag är ingen konkurrerande verksamhet. Om de varit lite smidiga och istället jobbat med mig och uppmuntrat och uppskattat hade klubben mer än gärna fått stå som medarrangör och fått olika bidrag som man kan få för aktiviteter, men inte om jag ska behöva slåss för att bara få berätta att det händer saker i närheten.

Liksom att det spelar ingen roll vad för lappar jag sätter upp på anslagstavlan i ridhuset där all reklam för olika enskilda firmer och övriga aktiviteter utanför klubben sätts upp, mina lappar rivs ner. Direkt. Mina visitkort rivs ner, direkt. 

Jag erbjöd mig att sponsra med träningar till ponnydivisionslagen i höstas, men icke, denna sponsring var tydligen inte intressant. 

Jag önskar klubben lycka till, särskilt med sin division I satsning där de ju har hur många som helst som ska rida enligt säkra källor. Jag kanske kommer tillbaka om ett år eller några om man är mer välkommen då. Och kanske kan klubben sponsra en med lika mycket träningar som de gjort med några få övriga medlemmar då. Vore trevligt. 

Allt jag skrivit här har jag för övrigt berätta för mer än en styrelsemedlem. 


Detta året ska jag iaf rida för ljunits. En klub där jag tror att inte så många vet vem jag är eller jag vet vem någon är. Klubben verkar ha en bra klubbanda och har många som är ute och tävlar. Ska bli spännande. Och min plan är att "bara" tävla för klubben. Hoppas det är okej. Gör ju ändå fler än 100 starter om året så jag tror att de flesta klubbar gillar all "reklam". Vi får se som sagt. 





1 kommentar: