måndag 2 december 2013

En gård rikare

Mitt hittills största steg, största beslut blev nu klart.

Jag skrev på de sista papperna idag och fick mina nycklar. Imorgon flyttar jag in. In till min alldeles egna gård. Det är så jävla coolt. Och jag är så sjukt jäkla glad. Skuttig, exalterad, peppad och grym.

Hästarna är ditflyttade sen några veckor, jag har hunnit vänja in mig vid att köra dit, jag har utforskat några av de många stigarna i skogen, ridit några grusvägsrundor och jagat Sivan som rymde runt runt på gården.
Och jag trivs.

Gården heter Karlsberg och ligger i Södra Kverrestad som ligger nära Bollerup utanför Tomelilla.
När jag gick på Bollan så hade Bollan lite unghästar och så på denna gård.

Jag har ett ljust fint stall, en stor sadelkammare med bra potential, ett litet ridhus, en fin paddock med belysning, ett till stall som nu används till lösdrift, men som jag har andra planer för. En vedbod, ett dubbelgarage, ett jättestort fint enplanshus med många rum, kamin och ett stort trädäck. Dessutom har gården massa fin mark som gjorde mig helt kär. 7 hektar. Backar, gräs och ingen lera. Alltså man kan bli lycklig för mindre. Att det sedan ingår 100 tals träd gör mig ännu gladare. TJOHOOO!


Huset nerifrån paddocken och stallen. (bilden är stulen)

Paddock och stall, boningshuset ligger bakom träden rakt fram (bilden är stulen)



1 kommentar: