lördag 6 juli 2013

Tävling Österlen

Eftersom att vi (jag, då jag är den som förväntas ha koll) så kyligt räknade med att Österlen hade tävlingar lördag, söndag, som det i princip aaaalltid är så missade vi fredagen. Och därmed missade vi Idas start eftersom hon skulle hoppa då. Egentligen skulle Reco och Sivan också gå lokalt, men efter lite organisering i panik fredag eftermiddag så lyckades jag få med mig alla fem hästar som skulle tävla och åka till Tomeliten lördag.

Reco var fin och dubbelnolla, vi måste fortfarande öva på jämnheten lite bättre, men han hoppar otroligt bra. Sivan kom liksom aldrig riktig igång förrän efter tredje hindert, vilket naturligtvis var mitt fel, jag borde sparkat på lite mer istället för att tänka noggrant.
Mulle var placerad i 120, ackumulator, han tappade en sko och fick sedan snällt vänta i transporten.
Flight rev sista i 120n, vilket var ok, han kändes riktig fin och trygg och han hoppar bra.
Päran var som vanligt Päran och hoppar alldeles för lätt. Jaja.

Sen åkte vi hem och hade hela söndagen ledigt.

Killi vet hur man slappnar av på en tävlingsplats

Åh yes

Rulla lite.. 

Agera huvudkudde.. 

Veterinärkö

Snackefemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar