fredag 26 oktober 2012

Tåget skenar..

.. och jag hinner inte med.

Många projekt på gång.

Har oftast kunder måndagkvällar, eller försöker ta igen lite som blivit missat på helgen, lektioner tisdagar och torsdagar, tränar själv onsdagar, fredagar är antingen fixa inför tävling eller lektioner på eftermiddagen så att jag får rida igen det sen. Lördagar, tävling eller kurs eller dyl. Söndag tävling, eller ev lugnt och bara lite lektioner på eftermiddagarna.

Nu till helgen ska jag till Helsingborg och tävla. Mulle och Päran ska gå 125 och Siv och Flight 115, nationellt. Ska bli roligt. Meen, som med allting annat så ska det ordnas personal på hemmaplan till de som ska vara hemma, så de kommer ut och förhoppningsvis blir mockade åt, personal som kan köra med och personal som kan hålla hästar.

Nästa vecka har jag ridläger onsdag-lördag och pay and jump lördag. Puh.

utöver detta försöker jag rida in hästar, och sköta en jävla massa viktiga saker och sedan få nårga sålda.

Försöker lassa över mer och mer på Jessica med papper, annonser etc.
Sen hjälper ju päronen mig med det som de kan, pappa hjälper till i stallet, ja JImmie också för den delen och Nettan inhandlar saker etc som jag inte har tid till.

Och naturligtvis hade jag inte klarat mig utan familjen sjölundh, Lasse fixar massa markservice, petra med hästarna och ida också med hästarna och Erik springer ärende (fast han får man muta)

Och mitt i allt detta står jag. Jobbar allt jag förmår och orkar. Sur som ättika emellanåt av all stress. Ser ut som ett lik (enligt Jimmie) Gnisslar tänder i sömnen när jag glömt för mycket. Försöker dra i alla trådar, inte göra något halvdant. Få allt till att funka. Gillar det ibland, eller för det mesta, men ibland känns som jag nte hinner med att njuta liksom. Tåget skenar och jag vill sakta ner det iaf lite grann, fast gillar vinden i håret och farttårarna när det går riktigt snabbt. Antar att det egentligen bara är till att hålla i sig och se vart jag är på väg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar