torsdag 18 oktober 2012

Korvsug

Efter min, som vanligt, sena nattträning så behövde jag mat.
Jag svängde inom ett ställe i Bromölla först som jag trodde var öppet. Fail.
Så satt och spanade och bestämde mig att ta vägen om Kristianstad och flygplatsen istället för Trolle Ljungby(heter det så?) och Åhus.
Hittade matskylt och statoilmack som sa att den alltig var öppen. Tog avfarten.

KOmmer fram, parkar dåligt. Ser en fet buss som täcker ingången och jag hinner tänka vad pensionärerna gör ute vid denna tiden på dygnet. tiiills jag närmar mig butiken, som kryllar av killar, karlar, pojkar. Typ sportkillar eller nått. Hm. Undrar varför jag lyckas ha mina fulaste ridbyxor på mig, se trött och svettig ut, doh.
Sen svär jag över mig själv. Gå och köp ditt godis och din korv som planerat, annars verkar du ju ännu mera efterbliven och du lär aldrig träffa de igen så sluta bry dig. Okej. Tränger mig in i affären, kryssar fram mellan killarna som jag riktigt kan se hur de sniffar hästdoften i luften.
Hm, letar lite snabbt efter vad jag vill ha.
Tar en cola light, en påse godis, velar mellan macka och korv.
Egentligen är det ju korv jag vill ha för jag vet att sådana mackor suger.
Meeen, jag vill inte ställa mig kön i mina svettiga skabbiga kläder och säga "Jag vill ha korv"
Så, jag tar fegisvägen. Köper en macka och kryssar ut från affären igen.

Lättpåverkad fjortis man är ibland.
Typ när man är övertrött en onsdagnatt.


1 kommentar: