måndag 15 oktober 2012

Stallåtgärder

I två av fyra stall behövs det göras lite renovering för att boxarna ska bli godkända och få användas.
I dagsläget är det endast (?) 16 boxar som får lov att användas. Eller nä, kanske 17, fast den ena är du ensam i stall att få lov att användas och dessutom med mått endast stora nog för en C-ponny.

I alla fall. Länsstyrelsen var här, berättade saker jag redan förstått skulle behövas att åtgärdas och sedan så sa de att det var mycket tänka själv som gällde. Jag fick bestämma när jag ville att de skulle komma tillbaka för att kontrollera, men om jag trodde att åtgärderna var tillräckliga och jag hade gjort vad de sa så fck jag ställa in hästarna i boxarna.



Lasse påbörjade jobbet förra veckan, han är flitig och duktig och jag är glad att han hjälper mig. Svetsar galler, spikar boxar, plockar ner galler som inte går att använda och sågar av vassa kanter. Ganska fort lyckades han göra klart två boxar.

Idag kom värsta teamet och reparerade lite andra boxar (som jag egetnligen fick använda, men var ändå kassa) och satte upp nya galler etc.
Roy, Henrik var här. Lasse naturligtvis. Och både Jimmie (bror) och pappa kom också.

Jag jobbade, red och hade lektioner. Visste inte ens att alla skulle komma idag.
Sen köpte vi burgare och käkade. De kom långt med stallet och förhoppningvis så färdigställs några boxar till imorgon och snart så kan stallarna fyllas.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar