onsdag 10 oktober 2012

Slavbarn?

Jag umgås ju väldigt mycket med familjen Sjölundh, de var häromdagen på besök hos mig. Medan Ida, Petra och Lasse fixade i stallen som för övrigt håller på att storrenoveras nu så gick Erik, 9 år, och jag in och lagade mat. Erik var jätteflitig och duktig, brynte och kyckling och sa hela tiden, vad ska jag göra nu? Vad ska jag göra nu? Rligt med hjälp i köket.

Senare vid middagen så berömde jag Erik och berättade för Petra och Lasse att han varit duktig och hjälpt mig, Petra berättade då att hon haft sådan lyx att för ngåra dagar sedan hade Ida och Erik städat hela huset och sen lagat middag tills att Lasse och hon kom hem. (Sjukt bra jobbat)

Erik kläcker då ur sig och kollar på mig: "Det är ju det jag har sagt, du ska ju skaffa barn, så att du har någon som kan laga mat och städa till dig."

Alla vi skrattar och tycker det är roligt och kommenterar med att det måste ju vara en pappa till barnen etc Erik funderar en stund och säger: "Fråga Pavve, han kan bo här till du har fått barn, sen kan du ju få göra slut om du nu så gärna vill det"

Hm, tror ändå det blir ett nej på det. Inga barn, får laga mat själv ett tag till.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar