tisdag 2 oktober 2012

Ångestlista

..eftersom det är så mycket att komma ihåg jämt och ständigt har jag försökt göra det till en vana att skriva upp saker. Jag skriver upp i kalender, på olika white boards som finns i stallarna, på lappar och skrynkliga servetter.
Små saker som ska göras eller personer som ska ringas, räkningar som ska betalas, beslut som ska fattas osv. Korta uppmaningar till mig själv etc. Tänkte idag att allt skulle sammanställas och bockas av från en lång  lista, göras ordentligt och inte bara lite där occh lite där.
Då blev det en ångestlista.
Den tog liksom aldrig slut. Göra det och det och det och det, köpa det och det och det och det, ringa den och den och den. Osv, ni fattar.
Sååå. Jag slängde den långa listan, spred ut mitt klotter igen och tog en liten lapp och gjord två saker på den som sedan kunde stykas och gick till stallet, hittade en att göra och gjorde det. Fast det dåliga med detta är att alla saker kanske inte blir gjorda och kanske inte i rätt ordning. Men, det får bli så tills jag har någon annan plan.

Jag tror jag gillar kullar och inte berg.

Berg eller kanske kulle från Azorerna (yes, jag först där på den lilla vita)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar