tisdag 4 december 2012

Katthög

Katthög på halmhög

Kattor på täcke på spann på bal

Jätteskönt. 

Katt i väska

Mira som hittekatten fick som namn försvann ju, ingen vet vart och ingen vet hur. Sorgligt.
Så fick hitta en ersättare till henne. Kattor finns det ju gott om och fick hit tre söta små ungar som ingen ville ha. Dagen de kom hängde Lovisa och Ida med mig i stallet och jag erbjöd de att döpa varsin och själv skulle jag också döpa en.

Ida tyckte det var nice och frågade om hon fick döpa den till precis vad hon ville: Ja, sa jag, vad du vill som är ett killnamn förutom Bengt.
Hm, sa ida, om den inte får heta Bengt då får det bli Pär.
Min var en satmara och fick namnet Maran och Lovisa döpte sin till Edvin.

Alla tre hänger ihop i princip hela tiden, förutom när Pär gör sina utflykter och blir trampad på av hästarna.

De skriker för jämnan och vill alltid ha mat, fast att de har fri tillgång på både torrfoder och möss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar