lördag 29 december 2012

20-årsfest

.. Hade Marlen idag.
Jag gillar Marlen. Ärligt talat tror jag att alla som någon gång träffat Marlen gillar henne.
Hon och hennes lillasyster har/ska båda fylla 20 och hade fest i Smedstorps medborgarhus. Jag var den enda som bodde i Smedstorp som skulle dit och tydligen den enda som frågade om vägen.
Var sjukt nervös av någon anledning innan jag skulle dit. 110 pers visste jag var bjudna och den enda jag kände var Marlen och har träffat hennes syster några gånger och möjligtvis någon annan, men ingen att hänga på eller skydda mig bakom. Dessutom har jag fått en konstig tanke i mitt huvud om att det enda jag kan prata om är hästar, vilket gör det jobbigt när jag ska vara med folk som skiter i hästar helt enkelt. :)
Prommade dit, tog 5 djupa andetag, grattade värdarna, tog i hand på de ca 50 som kommit. Kom inte ihåg ett enda namn. Tog en drink. Hittade en lucka i folkmassan, ställde mig där och försökte se social och snäll ut. Lyckades ganska bra och började prata med några tjejer som visade sig ha gått på bollerup. (great succes)

Sen hade jag skitroligt. Bra bordsplacering, jag gillade dom. De bjöd till. Drack snapsar, pratade om bilar, brudar och landet och sånt. Vid 8 ramlade första snubben av stolen. Då kände jag mig gammal igen. Det var snapsvisor, snuskvisor och roliga lekar. Skitbra fest. Marlen och Martina hade verkligen lyckats med förutsättningar och folk gör ju alltid festen. Sen dansade jag några danser, en kille erbjöd sig att hångla med mig, jag tackade nej, då erbjöd han att ta ut snusen om jag tänkte använda tungan, jag tackade fortfarande nej och då påpekade han att 3 år yngre inte var så farligt om 10 år, jag tackade envist nej och sen kände jag mig slöjd (slö och nöjd) och gick hem. Nattfodrade och gick och la mig. Bra kväll.


Snapsvisor

Egobild innan avfärd

Uppklädda bordsgrannar


Nattfodring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar