torsdag 27 december 2012

Julledigt

Andra år brukar jag ha min årliga semester över jul och nyår. Alla hästarna får vila. Jag tjockar på mig några kilo och ligger inne och fiser, har sovmorgon, tittar på alla såpor ingen vill se och har det allmänt gött alt tråkigt. Men iår, iom gården och allt det här som jag på något sätt lyckats åstakomma så blev det lite svårare att få ledigt. Lyckades iaf att få hästfritt två dagar. Att vara ledig och vara hemma känns som en omöjlighet så jag packade en väska med normal (läs inte ridkläder) och begav mig för mot malmö och snyltning hos vänner.

Tisdagkväll så hängde jag med Simona och hennes vänner, vi babblade om allt möjligt, drack sprit tills vi blev snygga och sen gick vi ut. Det var nice. Men ingen tia. Det var fett roligt att hänga med SImona igen, hon är en underbar vän. Kändes lite som att jag inte passade in, även om de var snälla etc, men när klockan var 2 började jag bli lite trött. Pinsamt nog. Dansa och lyssna på alldeles hög musik gillar jag iaf. :)

Sen hem till Simon. Sova på soffan. Dega hela nästa dag. Käka pizza, kolla tv, prata skit, allt det där.
Och så hade en lediga dagen gått. Nästa dag åkte jag till Emporia och Ikea och inhandlade lite grejsimojs. Emporia var helt överfullt så jag orkade inte ens prova det jag köpte. Ikea var okej och jag fick tag i det jag hade tänkt.

Begav mig hemåt i något sånär tid, hämtade Killi hos Jimmie, fikade lite där. Sen var det skönt att vara hemma. Dra på sig raggsockarna, ut i stallet och peta lite på hästarna. Borta bra men hemma bäst.

Simon har dansuppvisning för hunden


Alla röker. 

Happy shiny


Promenixa

Dansa dansa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar